fbpx

Curs Business Process Analysis & Improvement

Analiza, Modelarea si Optimizarea proceselor de business

Rating:
5/5
Categorie curs:
Concepte teoretice
Exercitii practice
Exemple, studii de caz
trilex furnizor de training autorizat IIBA
02-04
Decembrie
Training Public:

Business Process Analysis & Optimization

Pret: 350

Analiza, Modelarea si Optimizarea proceselor de business

Identificati si intelegeti procesele operationale  (fluxurile) din organizatia sau departamentul in care lucrati! Documentati procesele si procedurile corespunzatoare! Imbunatatiti derularea activitatii!

Curs Analiza procese de business-Busines Process Analysis & Improvement

Acest training, Analiza, Modelarea si Optimizarea proceselor de business (Business Process Modeling, Analysis & Optimization) ofera participantilor intr-un mod rapid si practic, cunostintele si tehnicile necesare pentru a putea intelege procesele operationale (fluxuri) dintr-o organizatie, departament, de a obtine diagramele de proces si a elabora procedurile corespunzatoare.

1. Analiza si imbunatatire procese de business

  • Ce este un proces operational (de business)?
    • Definitii
    • Importanta proceselor organizationale
    • Organizatia si procesele de business (operationale)
    • Procese operationale  simple si complexe
  • Probleme uzuale intalnite in procesele operationale (de business)
  • Responsabilul de proces. Process owner
  • Imbunatatire procese de business . Modelare procese si analiza lor

2. Identificarea proceselor de  business din organizatie

  • Tehnici pentru obtinerea informatiilor despre procese. Identificare procese de business

    • Brainstorming Exercitiu
    • Interviuri cu participantii in procesele operationale
    • Observarea proceselor operationale existente (Job Shadowing)
    • Decompozitie procese. Exercitiu
    • Analiza documentatiei existente
    • Sedintele de analiza procese (Facilitated Workshop)
  • Modele pentru identificarea proceselor din organizatie (Business Process Frameworks)

    • Structuri de procese (Process Reference Model).
      • Definite. Continutul tipic: lista procese, metrici (KPI)
      • Cum ne ajuta la identificarea proceselor
    • Modele uzuale (Process Reference Models) – Prezentare generala

      • Process Classification Framework (PCF). Exercitiu
      • ISO 9001
      • Value Chain. Procese primare si secundare
      • Supply-Chain Operations Reference (SCOR)
      • IT Infrastructure Library (ITIL) Framework
      • Capability Maturity Model Framework (CMMI)
      • eTom – Enhanced Telecom Operations Map
    • Exemple de structuri de procese in diverse industii: Banking, Industria farmaceutica, Telecomunicatii, Industria auto, Utilitati, Industria petroliera

3. Modelarea proceselor operationale (de business)

  • Concepte in modelarea si analiza proceselor

    • Modelare procese operationale (Business Process Modeling)
    • Principii pentru modelare si analiza procese
      • Simplificarea si abstractizarea proceselor
      • Perspective diferite de modelare si analiza in functie de diverse criterii
      • Decompozitia proceselor.
      • Procese curente (AS IS), Procese viitoare (TO BE)
  • Modele pentru analiza si imbunatatire procese

    • Modelul organizational. Organigrama. Analiza statica a organizatiei
    • Modelarea resurselor existente intr-o organizatie (Resource Models)
    • Value Chain Model (Block Model)
    • Analiza dinamica a organizatiei (Relationship  / Business Interaction Model)  Exercitiu
    • Diagrama SIPOC. Identificarea si analiza elementelor de proces. Exercitiu
    • Decompozitia proceselor. Ierarhia proceselor. (Process Decomposition Model). Exercitiu
    • Schema logica (Flowchart) a activitatilor unui proces. Exercitiu
    • Diagrame de flux (Process Map). Exercitiu
    • Diagrama de tranzitie a documentelor/informatiilor din procese (State Transition Diagrams). Exercitiu 
    • Diagrama pentru masurarea proceselor (Process Measurement /Inspection Map)

4. Modelare  procese de business cu BPMN (Business Process Modeling Notation )

  • Introducere in limbajul grafic de modelare Business Process Modeling Notation (BPMN)
    • Standardul BPMN
    • Avantajele utilizarii limbajului BPMN pentru modelare ce procese operationale
  • Elementele limbajului de modelare BPMN.

  • Reguli de creare a diagramelor de proces folosind BPMN
    • Evenimente in procesele de business: de start, intermediare, finale. Exercitiu
    • Activitati (Activities)
    • Decizii in procese (Gateways). Exercitiu
    • Fluxuri (Connectors)
    • Reprezenatarea actorilor din proces (Swimlanes, Pool, Lane)
    • Tratarea cazurilor de exceptie in proces (Exception Handling)
    • Reprezentarea proceselor operationale de tip compensare si tranzactie (Compensation and Transactions)
    • Reprezenatrea documentelor si a fluxului informational dintr-un process operational. Stari.
  • Exercitiu. Elaborarea uni diagrame de proces (Workflow), utilizand BPMN

5.Analiza proceselor de business

  • Analiza procese operationale  de business – Concepte

    • Tipuri de analize
    • Nivelul de detaliu al analizei si ierarhia modelelelor de proces
    • Raportul de Analiza Procese (Process Analysis Report)
  • Cauzele principale ale problemelor din procesele operationale

    • Probleme din cauza fluxului proceselor
    • Probleme cu iesirile din procese (Output)
    • Probleme cu intrarile in proces (Input)
    • Probleme cu controlul proceselor
    • Probleme cu procesele de suport
    • Probleme privind managementul proceselor
    • Analiza managementului proceselor
  • Analiza proceselor operationale  (Process Analysis)

    • Analiza procese utilizand modele de proces (Process Map)
    • Analiza valorii adaugate a activitatilor (Process Value Added Analysis)
    • Analiza duratelor de proces (Duration/Cycle Time Analysis). Reducerea duratei proceselor
    • Analiza Costurilor in procesele operationale
  • Analiza activitatilor din proces (Process Activity Analysis)

    • Analiza unei activitati
    • Analiza performantei persoanelor participante in proces
    • Raport de analiza activitate (Activity Analysis Report)

6. Optimizare procese de business

  • Principii pentru la imbunatatirea proceselor
    • Exercitiu. Optimizarea unui process
  • Etapele imbunatatirii unui process: identificarea si definirea procesului, modelarea procesului, analiza procesului, identificarea solutilor si imbunatatirea procesului
  • Organizarea proiectului de imbunatatire process: Lista de documente necesare, Faze de proiect. Planul de proiect
  • Metodologii pentru optimizarea proceselor – Introducere

    • Six Sigma (DMAIC) – Introducere
    • Business Process Reengineering (BPR) –Introducere
    • Benchmarking – Introducere

7.Tehnici de verificare si validare a proceselor operationale noi

  • Validare procese de business. Concepte
    • Importanta verificarii performantei unui proces operational nou. Cum stim ca noile procese (optimizate) sunt mai “bune” decat cele anterioare ?
    • Caracterisitici ale proceselor si influenta lor in verificarea proceselor
      • Procese operationale stabile /instabile
      • Procese operationale capabile sau incapabile
    • Verificare si validare procese operationale
  • Tehnici pentru validarea unui proces de business operational nou (optimizat)

    • Testarea logica a modelelor de proces
    • Simularea proceselor cu aplicatii software specializate
    • Testarea operationala a procesului. Pilotul. Organizarea unui pilot operational pentru testarea unui process de afaceri nou, imbunatatit
      • Definitii
      • Planificarea testarii in mediu real (pilot) a noului proces operational
      • Factori de success la validarea unui proces nou: masurarea

8. Documentare procese operationale. Elaborarea procedurilor

  • Ce inseamna un proces bine definit si de ce este importanta documentarea proceselor
  • Proceduri

    • Concept. Definitii: Politica, procedura, formulare, liste de verificare (Checklist), norme metodologice, ghiduri
    • Etapele pentru scrierea unei proceduri.
    • Structura unei proceduri. (Template)
    • Elementele de suport pentru documentarea proceselor
      • Detalii de process, descrierea procesului
      • Diagrame de process
      • Specificarea responsabilitatilor (matricea RACI)
      • Formulare si liste de verificare (checklist)
      • Tabele de decizie
    • Verificarea corectitudinii procedurilor operationale
    • Metode pentru lansarea operationala a unei proceduri noi (Procedure Deployment)
    • Revizuirea procedurilor. Abordari
    • Exercitiu. Crearea unei proceduri utilizand un model (template)

9. Aplicatii software pentru crearea diagramelor de proces, analiza si simularea proceselor

  • Introducere in aplicatii software pentru modelarea proceselor
    • De ce sa utilizam aplicatii software de modelare, analiza si simulare procese? Avantaje si dezavantaje
    • Tipuri de aplicatii software pentru analiza proceselor operationale
  • Capabilitatile aplicatiilor software
    • Analiza si modelarea proceselor
    • Simularea proceselor. Interpretarea rezultatelor  Demo simulare process folosind o solutie software.
    • Masurarea proceselor in timp real
    • Managementul si modificarea documentelor care descriu procesele (proceduri, formulare, etc)
  • Exercitiu. Crearea unei diagrame de process (cross-functional process model, workflow) folosind o aplicatie software

10. Recapitulare – Analiza si imbunatatire procese de business

La sfarsitul acestui training, participantii vor fi capabili sa analizeze procesele operationale din organizatie si sa realizeze:

  • Analiza situatiei curente si identifcarea proceselor operationale in organizatie
  • Realizarea diagramelor de proces (As Is) atat manual cat si cu aplicatii software
  • Analiza si identificarea proceselor operationale (fluxurilor) optime si crearea diagramelor optimizate (To be) de proces/fluxuri de lucru (workflow)
  • Identificarea schimbarilor necesare in procesele operationale existente pentru a obtine imbunatatirea proceselor de business, sau realizarea de aplicatii si sisteme IT
  • Documentarea proceselor prin crearea procedurilor de lucru si a  diagramelor de proces
  • Simularea proceselor si evaloarea performantelor de proces
  • Analisti de proces
  • Manageri functionali
  • Project Manageri
  • Persoane certificate Six Sigma Green Belt

Pentru a beneficia din plin de acest training recomandam urmatoarele cunostinte preliminare:

  • experienta de min 1 an
  • familiaritate cu notiuni de management de proces

 

* Preturile nu includ TVA.
* Pentru persoanele fizice NU se aplica TVA.

Programul cursului este zilnic  9:00 -17:00  (pentru cursurile cu instructor)

Standardele la care este aliniat acest curs

Acest curs este aliniat (respecta) cele  mai bune practici si tehnici  din urmatoarele standarde internationale:

Cursuri corelate

Acest curs are urmatoarele cursuri corelate:

02-04
Decembrie
Training Public:

Business Process Analysis & Optimization

Pret: 350
Impresii de la training
Training Corporate

Aveti mai mult de 4 persoane pentru care vreti sa organizati un training?

Pentru o oferta personalizata de training corporate, contacti-ne!

 

Calendar cursuri programate

Consultati lista de cursuri programate pentru perioada urmatoare

Impresii de la training
Trilex - Acreditare internationala

Pentru a va asigura de  recunoasterea internationala a diplomelor pe care le obtineti, Trilex este :