fbpx

Birourile de portofoliu, programe și proiecte (PMO) sunt utilizate pe scară largă pentru a sprijini cele mai bune practici în organizații de toate dimensiunile, în sectoarele publice și private.

Acest standard, P3O® se bazează pe referințele din metoda de management de proiect PRINCE2® pentru a furniza o singură sursă de informații pentru organizații sau persoane care doresc să înființeze sau să mențină un birou eficient de gestionare atat a proceselor de management de portofoliu (proces decizional) cat si a celor de management de program si proiect (procese de executie).

Responsabilitatile unui departament PMO cuprind si descrierea modului de creare a structurilor de guvernanță personalizate și de suport pentru gestionarea portofoliilor, programelor și proiectelor.

Standardul include si îndrumări pentru elaborarea unei justificari financiare si strategice (business case) privind implementarea unui departament PMO precum si modele de finanțare pentru sustinerea costurilor de implementare si operare. Sunt luate în considerare diferite tipuri de departamente PMO, împreună cu rolurile și serviciile care pot fi îndeplinite de acestea.