Metodologia Six Sigma
In sectiunea urmatoare veti explora ce inseamna mangamentul proiectelor Lean Six Sigma cu metodologia DMAIC. (Faze, livrabile, roluri)
Termenul Lean Six Sigma se refera si la abilitatea activitatilor de business si a proceselor performante de a produce rezultate conforme cu asteptarile clientilor. In particular, procesele de business care sunt la nivelul de six sigma produc rezultate cu un nivel al defectelor sub 3.4 defecte per 1 milion de oportunitati (DPMO). Obiectivele proiectelor Six Sigma sunt de a imbunanati activitatile si procesele dintr-o organizatie.
Lean Six Sigma este un proces, dar si o disciplina care masoara cite defecte exista intr-un proces si apoi se determina intr-un mod sistematic cum se poate imbunatati aceasta cativitate de busness.
Cu toate ca initial Six Sigma provine din industrie, acum este folosita pe scara larga la imbunatatirea proceselor de business din toate domeniile cum ar fi banci, telecomunicatii, distributie, etc.
Six Sigma paote fi folosita in servicii la fel de usor ca si in industrie asa cum a fost demonstrat de organizatii ca: GE, Bank of America, Dupont, etc
Lean Six Sigma (DMAIC) reprezinta o metodologie riguroasa de creştere a capabilitatii şi de a reduce defectele în orice proces. Aceasta se realizează printr-un control continuu şi o reajustare a procesului.
Lean Six Sigma conduce la obţinerea a urmatoarelor rezultate principale:
- Six Sigma se focalizează asupra clientului; se obtine creşterea satisfacţiei consumatorului
- Six Sigma obtine reducerea defectelor, creşterea profitului, îmbunătăţirea calităţii produselor şi creşterea satisfacţiei angajaţilor.
- Proiectele Six Sigma conduc la reducerea costurilor de operare si recuperări importante ale investiţiilor;
- Six Sigma determină schimbarea modului de operare: „working smarter not harder”.
- Proiectele Six Sigma conduc la reducerea numărului defectelor si la îmbunătăţirea ciclului de viaţă al produselor/serviciilor
- Six Sigma promovează o filozofie a excelenţei.
Metodologia Six Sigma (DMAIC)
Metodologia Six Sigma se bazează pe utilizarea a două metode:
- DMAIC – Defineşte, Măsoară, Analizează, Îmbunătăţeşte, ţine sub Control – folosită atunci când se urmăreşte îmbunătăţirea produselor/serviciilor sau proceselor existente
- DMADV – Defineşte, Măsoară, Analizează, proiectează/Design, Verifică – utilizată atunci când se doreşte proiectarea unor noi produse/servicii sau procese cu o anumita capabilitate a procesului.
Six Sigma este o metodologie riguroasa care utilizează, în mod sistematic, informaţii şi date statistice pentru a măsura şi a îmbunătăţi performanţa operaţională a organizaţiei, practicile şi sistemul de management al acesteia, prin identificarea şi prevenirea defectelor în procesul de producţie, în etapa de suport şi asigurării service-ului, în vederea anticipării, satisfacerii şi chiar depăşirii aşteptărilor părţilor implicate.
DMAIC – Fazele unui proiect Six Sigma Livrabile/Instrumente necesare
Lean Six Sigma măsoara statistic performantai unui proces sau produs, respectiv a nivelului în care o organizaţie satisface cerinţele consumatorului. Six Sigma utilizează o metodologie care furnizează organizaţiilor instrumentele necesare pentru a îmbunătăţi capabilitatea proceselor sale, a creşte performanţa afacerii şi a reduce variaţia rezultatelor proceselor care conduce la o calitate mai buna a servicilor si produselor.
|