Training

Project Management for Managers

Management de Proiect pentru Sponsori / Directori

Rating:
5/5
Categorie curs:
Concepte teoretice
Exercitii practice
Exemple, studii de caz
  • Cod curs: 106
  • Durata curs: 2 zile
  • Pret / persoana: 225 €
  • Nivel curs: Intermediar
  • Disponibil: Clasic (in sala), Online (cu instructor)

Trainingul Project Management for Managers este acreditat de:
PMI - Project Management Institute

Credite PDU/CDU obtinute: 14

Acestea se pot folosi pentru certificare/recertificare.

Training-ul “Project Management for Managers” este elaborat special pentru Sponsori, Manageri functionali, Manageri Executivi si ofera conceptele, instrumentele si metodele necesare pentru implicarea in selectia, initierea, planificarea si monitorizarea cu succes a tuturor proiectelor care sunt in responsabilitatea acestora.

Veti descoperi cum sa va asigurati ca fiecare proiect din portofoliul dvs. aduce valoare organizatiei si foloseste un optim de resurse pentru atingerea obiectivelor proiectului.

La finalul acestui training, “Project Management for Managers”, veti obtine capabilitatea de a intelege terminologia de management de portofoliu si de management de proiect, constrangerile si prioritatile proiectelor si sa stiti unde si cum sa interveniti pentru ca proiectul sa raspunda cat mai mult nevoii de business pentru care a fost initiat.

La sfarsitul acestui training, participanţii vor fi capabili sa participe cu succes in selectia si prioritizarea proiectelor dar si in executia acestora prin:

  • Intelegerea strategiei de atingere a obiectivelor prin proiecte
  • Evaluarea selectia si lansarea proiectelor cu valoare strategica si financiara
  • Utilizarea unui business case in luarea unor decizii informate privind proiectele necesare
  • Elaborarea documentului de initiere pentru un proiect si utilitatea acestuia
  • Aprobarea unui plan de proiect realist in care bugetele, termenele si resursele alocate sunt in echilibru cu cerintele stabilite si nivelul de calitate urmarit
  • Implicarea in analiza de risc in proiecte si intelegerea contributiei bugetului de risc in total buget de risc
  • Colaborarea eficienta in cadrul proiectelor cu alti manageri, project manageri  si echipele de proiect
  • Sponsori, Project Owners
  • Manageri Functionali
  • Manageri, directori  care au in subordine project manageri si echipe de proiect
  • Manageri, directori care trebuie sa gestioneze proiectele alocate diviziei, departamentului

Pentru a beneficia din plin de acest training recomandam urmatoarele cunostinte preliminare:

  • Familiaritate cu notiuni de management strategic si de investitii
  • Familiaritate cu notiuni de management de proiect

MODUL 1 – Contextul organizational. Management Strategic.

1.1 Managementul portofoliului – definitii si procese

  • Definitii: proiect, program, portofoliu, portfolio management
  • Legatura dintre Portfolio Management si Managementul Strategic
  • Legatura dintre Portfolio Management si Managementul Proiectelor

1.2 Managementul Strategic si managementul portfoliului

  • Definirea strategiei de afaceri. Analiza SWOT.
  • Introducere in procesul de management strategic
  • Obiectivele strategice. Caracterisctici. Practici uzuale.
  • Prioritizarea obiectivelor strategice – metoda comparatiei in proiecte.

MODUL 2 – Managementul Portofoliului de Proiecte (Portfolio Management)

2.1 Identificarea componentelor din portofoliu

  • Managementul portofoliului de proiecte: Activitati si livrabile.
  • Business case. Definirea si elementele unui business case. Managementul costurilor. Tipuri de beneficii. Cash flow si indicatori financiari.

2.2 Evaluarea si Prioritizarea proiectelor (Evaluation)

  • Identificarea criteriilor de evaluare si selectie a proiectelor: business, financiari, HR, marketing, operationali
  • Calculul indicatorilor de evaluare a proiectului. (Project Key Performance Indicators – KPI)
  • Valoarea strategica a proiectelor. Concept. Metode pentru determinarea valorii strategice al unui proiect
  • Prioritizarea proiectelor. Concept. Avantajele prioritizarii proiectelor.
  • Alocarea resurselor (bugete, personal, etc) in functie de prioritatatea proiectelor.
  • Metode de prioritizare a proiectelor. Matricea de prioritizare.
  • Crearea si utilizarea modelului de calcul al scorului proiectului (scoring model).

2.3 Analiza si echilibrarea portofoliului de proiecte (Portfolio Balancing)

  • Definirea frontierei de eficienta a portofoliului (Efficient Frontier).
  • Analiza portofoliului de proiecte. Construirea scenariilor de tipul “what if” pentru optimizarea portofoliului.
  • Indicatori utilizati pentru obtinerea unui portofoliu echilibrat de proiecte.
  • Stabilirea structurii optime a portofoliului.

MODUL 3 – Management de Proiect (Project Management)

3.1 – Initierea proiectelor (Project Initiation)

  • Initerea proiectelor. Concepte. Importanta initierii unui proiect.
  • Project Charter (document necesar pentru initerea proiectului); continut recomandat
  • Matricea de prioritizare a constrangerilor unui proiect

3.2 –  Planificarea proiectelor (Project Planning)

3.2.1 Definirea cerintelor proiectului. (Project Scope Management)
  • Cerinţele si continutul proiectului (Project Scope).
  • Cerintele proiectului (Project Requirements). Colectarea cerintelor. Prioritizarea cerinţelor
  • Work Breakdown Structure (WBS) – structura defalcata a efortului/livrabilelor; utilitate
  • Setarea continutului aprobat al proiectului (Scope Baseline)
3.2.2 Realizarea graficului de executie (diagrama Gantt/schedule) (Project Time Management)
  • Elaborarea graficului de execuţie. (Project Schedule) . Diagrama Gantt.
  • Estimarea duratelor si efortului necesar pentru realizarea activitatilor in proiect. Legatura efort – durata – disponiblitate resurse (%, FTE)
  • Moduri de prezentare a planului de proict: Network Diagram. Diagrama Gantt, Diagrama termenelor din proiect (Milestones Chart), Timeline, Calendarul activităţilor (Calendar views)
  • Aprobarea graficului de executie (Schedule Baseline)
3.2.3 Managementul riscurilor in proiecte (Project Risk Management)
  • Identificarea, analiza si prioritizarea riscurilor.
  • Definirea probabilităţii si impactului riscurilor. Generarea profilului de risc.
  • Clasamentul riscurilor; lista de monitorizare riscuri (watch list)
  • Strategii de gestionare a riscurilor. Eliminare, Reducere, Transfer, Acceptare, Escaladare. Planurile de contingenta.
  • Controlul riscurilor in proiecte
3.2.4 Bugetul proiectului. Managementul costurilor in proiect (Project Cost Management)
  • Concepte: Costuri. Tipuri de costuri. Buget.
  • Componentele unui buget de proiect. Diferenta dintre buget proiect si costul aprobat al proiectului
  • Aprobarea costurilor din proiect (Cost Baseline)
3.2.5 Managementul resurselor in proiect (Project Resource Management)
  • Resurse umane in proiecte. Echipa de proiect. Organizarea echipei de proiect.
  • Roluri si responsabilitati principlale in proiecte
  • Document pentru definirea setului de reguli privind comportamentul in echipa de proiect (Team Charter)
  • Matricea de responsabilitati a proiectului (Responsability Assignment Matrix). RACI.
3.2.6 Realizarea planului de comunicare in proiect. (Project Communication Management)
  • Comunicarea in Proiecte. Concepte. Importanta.
  • Identificarea cerintelor de comunicare ale stakeholderilor
  • Crearea planului de comunicare in proiect (Communication Plan)

3.3 – Executia si controlul proiectului (Project Execution and Control)

  • Activităţile de executie si control in proiect. Crearea livrabilelor din proiect.
  • Monitorizarea periodica a proiectului (baseline vs actuals)
  • Rapoartele de proiecte: progres / trend / forecast

3.4 – Inchiderea proiectelor (Project Closing)

  • Importanta inchiderii corecte a unui proiect.
  • Predarea livrabilelor proiectului si obtinerea acceptantei finale.
  • Documentarea experienţei acumulate in proiecte (Lessons Learned)
  • Pregatirea raportului de inchidere proiect.
  • Arhivarea documentatiei de proiect; Celebrarea inchiderii

Standarde asociate cu cursul Project Management for Managers 

Trainingul Project Management for Managers este respecta si este aliniat la urmatoarele standarde:

Standard

Alte trainiguri  asociate cu cursul Project Management for Managers 

Trainingul Project Management for Managers este corelat cu urmatoarele trainguri:

Calendar cursuri publice

Consultati lista de cursuri programate pentru perioada urmatoare

Impresii de la training

Trilex - Acreditare internationala

Pentru a va asigura de calitatea programelor de training si de recunoasterea internationala a diplomelor pe care le obtineti, Trilex este :

loge trilex training - agile | six sigma | project management | PRINCE2

Training si consultanta

Business Analysis – Project Management – Agile – PRINCE2® – Six Sigma – Certificari

error: Continut protejat !!