Training

Preparing a Successful Business Case

Analiza Cost – Beneficiu a Proiectelor

Rating:
5/5
Concepte teoretice
Exercitii practice
Exemple, studii de caz

Trainingul Preparing a Successful Business Case este acreditat de:
PMI - Project Management Institute

Credite PDU/CDU obtinute: 21

Acestea se pot folosi pentru certificare/recertificare.

pmi_logo+endorsed course

Training-ul “Preparing a Successful Business Case” va invata cum se elaboreaza o analiza cost – beneficiu, cum se evalueaza si se justifica o investitie intr-un proiect, ce informatie trebuie sa contina un bussiness case, cum sa coordonati realizarea unui business case si cum sa il prezentati catre management pentru a fi aprobat.

Training-ul “Preparing a Successful Business Case” prezinta cele mai bune tehnici de identificare costuri si beneficii, analiza si structurarea informatiei in functie de audienta si de nevoia pentru care business-case-ul a fost creat.

Exercitiile aplicative din timpul trainingului va ofera abilitatile necesare pentru a elabora cu usurinta un business case cu toate informatiile necesare luarii unei decizii: costuri, beneficii, cash flow si indicatorii financiari, analiza de risc si analiza presupunerilor.

Obiectivele trainingului sunt:

  • elaborarea unui analize cost beneficiu (studiu de fezabilitate, business case) pentru un proiect / investitie
  • realizarea legaturii dintre business case si obiectivele organizatiei
  • definirea structurii recomandate in elaborarea unui business case
  • selectia modelului de costuri potrivit si metode de estimare pentru costurile proiectului
  • identificarea beneficiriilor ce pot fi asociate proiectului si metode de estimare si cuantificare a acestora (inclusiv beneficiile non-financiare)
  • intelegerea principalelor situatii financiare: contul de profit si pierderi (profit & loss – P&L), fluxuri de numerar (cash flow) si balanta (balance sheet)
  • realizarea unui cash flow al proiectului, calculul indicatorilor financiari: discounted cash flow, perioada de recuperare a investitiei (payback period), valoarea prezenta (present value), net present value (NPV), internal rate of return (IRR) etc
  • aplicarea analizei presupunerilor (sensitivity analysis) si analizei Monte Carlo
  • prezentarea analizei cost beneficiu si a indicatorilor de rentabilitate ai proiectului in vederea facilitarii deciziei de investitie in proiect
  • project manageri
  • manageri responsabili pentru propunerea si lansarea proiectelor
  • analist portfoliu de proiecte
  • business analist
  • analist financiar de proiecte
  • persoane implicate in elaborare business case
  • persoane din departamentul PMO (Project/Program/Portfolio Management Office)

Pentru a beneficia din plin de acest training recomandam urmatoarele cunostinte preliminare:

  • familiaritate cu notiunea de investitie, strategie si obiective strategice si alinierea deciziilor de investitii la obiectivele organizatiei
  • Familiaritate cu notiuni generale de contabilitate manageriala
  • Familiaritate cu notiuni de management de proiect, livrabile, roluri si responsabilitati, alocare resurse, control indicatori de performanta proiect

1. Introducere. Concepte.

  • Contextul organizational
    • Procesul decizional privind investitiile si lansarile de noi proiecte
    • Definire “capital budgeting” si “portfolio management”
    • Descrierea procesului de portfolio management si implementarea strategiei prin proiecte (aliniere la standardele PMI)
    • Definire obiective de business: financiare, strategice / termen lung, scurt si exemple
    • Metoda comparatiei in pereche (pair wise comparison) pentru prioritizarea obiectivelor unei organizatii
    • Conceptul de frontiera eficientei (efficient frontier) in optimizarea portofoliului de proiecte in vederea atingerii obiectivelor strategice
  • Introducere in Business Case:
    • Definitie si caracteristici. Istoric.
    • Aplicabilitatea unui business case
    • Procesul de elaborare business case si livrabilele aferente
    • Echipa care realizeaza business case-ul: componenta si competente necesare
  • Structura recomandata a unui Business Case:
    • Descrierea succinta a proiectului, aria de cuprindere, obiectivele proiectului
    • Estimarea fluxurilor de numerar (cash flow projections)
    • Prezumtii si metode utilizate in analiza cost-beneficiu
    • Beneficiile relevante ale proiectului
    • Factorii de succes ai proiectului
    • Identificarea si masurarea riscurilor relevante pentru proiectul de investitii
  • Probleme intalnite in elaborarea unui business case. Criterii de succes. Avantajele si dezavantajele unui business case
  • Diferenta dintre analiza cost-beneficiu (business case) si planul de afaceri (business plan)
  • Contabilitate financiara versus contabilitate de gestiune

2. Structura recomandata pentru elaborarea unui Business Case

  • Introducere
    • Titlu si subtitlu. Autori si Destinatari. Data.
    • Sinteza informatiilor pentru management (Executive Summary)
    • Disclaimer
    • Mentionarea scopului pentru care se solicita acest business case si cum anume vor fi folosite informatiile si rezultatele descrise (planificare, bugetare, decizie)
    • Descrierea situatiei curente din organizatie si motivatia (nevoia) care a generat elaborarea acestui business case
  • Metode si Presupuneri
    • Aria de cuprindere acoperita de business case si limitarile stabilite (in / out of scope). Perioada analizata.
    • Indicatorii financiari ce se vor calcula precum si alte criterii de decizie
    • Presupunerile identificate precum si variabilele scenariilor de analiza. Sursele de date folosite.
    • Proiectarea scenariilor de analiza. Decizii privind necesitatea realizarii fluxurilor de numerar (cash flow) cu valori incrementale sau valori totale
    • Alegerea modelului de cost potrivit. Criterii folosite in alegere.
    • Stabilirea tipurilor de beneficii relevante cerintelor pentru acest business case. Justificarea introducerii acestor tipuri de beneficii in analiza
  • Impactul investitiei in organizatie
    • Tipurile de impact luate in considerare: impact financiar si contributia la atingerea obiectivelor organizatiei
    • Cash-flow – definitie. exemple
    • Model financiar dinamic: definitie. exemple
    • Indicatori financiari: definitie. exemple
  • Analiza de sensibilitate (sensitivity analysis). Analiza de risc. Plan de contingenta.
  • Concluzii si recomandari

3. Costuri relevante: Identificare si Estimare

  • Definitii: cost, pret, profit, cheltuiala, costuri efectuate (sunk cost), costuri de oportunitate (opportunity cost)
  • Clasificare costuri: directe/indirecte, fixe/variabile
  • Identificare costuri: modele de costuri
    • costuri generate de resursele din proiect (resource-based)
    • costuri generate de activitatile din proiect (activity-based-costing)
    • folosirea modelului de cost pentru analize manageriale si decizii
  • Estimare costuri : metode aplicabile
    • folosirea modelului de cost ales
    • abordarea simpla si rapida – procentuala
    • alocarea costurilor pe activitati in baza stabilirii unei chei de alocare (metoda ABC – activity-based-costing)
  • Costuri cu finantarea proiectului. Metodele de finantare si impactul asupra profitabilitatii proiectului.

4. Beneficii relevante: Identificare si Estimare

  • Definitie: beneficii financiare si non-financiare: tangibile, intangibile
  • Estimarea financiara a beneficiilor
    • Reducerea costurilor in organizatie
      • realizarea de economii (cost saving)
      • evitarea unor cheltuieli (avoided costs)
    • Cresterea veniturilor
    • Contributia proiectului la realizarea altor obiective de business
  • Identificarea si cuantificarea valorica a beneficiilor
    • Corelarea beneficiu – obiective de business
    • Identificarea indicatorilor cuantificabili aferenti obiectivului de business cu care este corelat beneficiul
    • Stabilirea valorilor target ale indicatorilor pentru obiectivul de business
    • Determinarea ponderii beneficiului in atingerea obiectivului
    • Calculul valorii financiare cu care beneficiul contribuie la realizarea obiectivului
  • Metode de estimare a Beneficiilor
    • Valorea lui 1 (The value of One)
    • Valoarea Monetara Asteptata (Expected Monetary Value – EMV)
    • Cautarea valorii target (Goal Seeking)
    • Arborii de decizie (Real Option Theory)
    • Folosirea benchmark-urilor

5. Situatii financiare esentiale

  • Contul de Profit si Pierdere (Income Statement)
    • Explicatii structura.
    • Definire: CAPEX si OPEX
    • Exemple
  • Balanta (Balance Sheet)
    • Definire: Bunuri (assets), Datorii (liabilities). Explicatii structura.
    • Exemple
  • Notiunea de flux de numerar. Cash Flow.
    • Reprezentarea grafica a unui flux de numerar (cost and benefit time line)
    • Diferenta dintre “Fluxul de numerar” (Cash flow statement) si “Contul de profit si pierdere” (Income statement)
  • Definire: depreciere si amortizare.
  • Exemple

 6. Analiza rezultatelor. Luarea deciziei.

  • Indicatori financiari relevanti pentru evaluarea “atractivitatii si viabilitatii” proiectului
    • Categorii de fluxuri de numerar
      • fluxul de numerar (cash flow stream)
      • fluxul de numerar net (Net cash flow)
      • fluxuri de numerar nete cumulate (Cumulative net cash flow)
      • fluxuri de numerar actualizate ( Discounted cash flow).
      • flus de numerar cu valori totale vs valori incrementale
    • Valoarea Prezenta (Present Value)
    • Valoarea neta actualizata (Net Present Value – NPV)
    • Perioada de amortizare a investitiei (Payback period)
    • Rentabilitatea interna a proiectului (Internal rate of return – IRR)
    • Profitabilitatea proiectului (Return on investment – ROI)
    • Costul total al investitiei (Total Cost of Ownership – TCO)
    • Folosirea Excel pentru calculul indicatorilor financiari
  • Alte criterii de decizie: indicatori non-financiari. Exemple.
  • Diagrame si grafice utilizate in analiza cost beneficiu a proiectului pentru facilitarea deciziei de investitie
  • Analiza de sensibilitate si de risc a modelului financiar al proiectului
    • Analiza simpla de sensibilitate. Identificarea variabilelor care afecteaza cel mai mult rezultatul final al scenariului
  • Simularea Monte Carlo.
    • Exemplu de simulare. Pregatirea simularii.
    • Rularea Simularii. Interpretarea rezultatelor
  • Efectul Amortizarii / Deprecierii asupra fluxului de numerar. Introducere in metode de estimare a cheltuielilor cu amortizarea
  • Efectul impozitelor asupra fluxului de numerar. Fluxul de numerar al proiectului inainte si dupa taxe
  • Utilizarea analizei financiare de ” atractivitate” a proiectului pentru planificare sau in decizia de finantare a proiectului
  • Analiza Incrementala – exemple de aplicabilitate in luarea unei decizii privind:
    • acceptarea unei comenzi la un pret special
    • dezvoltarea interna a unui produs sau achizitia lui de la un furnizor
    • pastrarea unui echipament sau inlocuirea lui
    • renuntarea la un produs sau segment de business neprofitabil

Standarde asociate cu cursul Preparing a Successful Business Case 

Trainingul Preparing a Successful Business Case este respecta si este aliniat la urmatoarele standarde:

Alte trainiguri  asociate cu cursul Preparing a Successful Business Case 

Trainingul Preparing a Successful Business Case este corelat cu urmatoarele trainguri:

* Preturile nu includ TVA.
* Pentru persoanele fizice NU se aplica TVA.

18-20
Noiembrie
Training Public:

Business Case

Calendar cursuri publice

Consultati lista de cursuri programate pentru perioada urmatoare

Impresii de la training

Trilex - Acreditare internationala

Pentru a va asigura de calitatea programelor de training si de recunoasterea internationala a diplomelor pe care le obtineti, Trilex este :

loge trilex training - agile | six sigma | project management | PRINCE2

Training si consultanta

Business Analysis – Project Management – Agile – PRINCE2® – Six Sigma – Certificari

error: Continut protejat !!