fbpx

Curs Stakeholders Management

Managementul persoanelor din proiect.

Rating:
5/5
Concepte teoretice
Exercitii practice
Exemple, studii de caz
pmi_logo+endorsed course

Stakeholders  Management – un secret al succesului oricarui proiect!

Un „stakeholder” este o persoana sau un grup de persoane care are o miza in proiect / departament / organizatie si al carui interes este afectat sau poate afecta schimbarea urmarita in firma sau in viata persoanala.

Gestionarea relatiei cu stakeholderii (Stakeholders Management) atat interni (colegi, manageri etc) cat si externi (furnizori, clienti, autoritati etc) este un element esential in orice proiect si permite coordonarea proiectului catre atingerea cu succes a obiectivelor.

O parghie importanta pentru incadrarea in constragerile proiectului (timp, bani, resurse, calitate, risc, cerinte) o reprezinta atragerea si mentinerea stakeholderilor in sustinerea proiectului si a ideii de schimbare la nivel de business.

Omul potrivit, la locul potrivit, cu informatia potrivita care sa ia decizia potrivita, la momentul potrivit!

1. Stakeholder Management. Introducere

  • Concept. Definitii.
  • Intelegerea principiilor de schimbare organizationala prin managementul de proiect
  • Beneficiile utilizarii unei metodologii privind identificarea stakeholderilor si implicarea acestora in promovarea si asimilarea schimbarii

2. Identificarea si Analiza Stakeholderilor

  • Identificarea persoanelor, grupurilor sau organizatiilor care pot impacta sau sunt afectate de proiect / schimbare
  • Colectarea informatiilor necesare intelegerii stakeholderilor: atitudine, interes, nivelul de autoritate, cerinte, nevoi de comunicare, legitimitate
  • Utilizarea hartii stakeholderilor si analiza acesteia
  • Crearea registrului pentru stakeholderi si completarea acestuia

3. Planificarea implicarii Stakeholderilor

  • Stabilirea nivelului de implicare curent si a celui dorit / necesar pentru succesul proiectului
  • Definirea strategiilor prin care sa fie obtinuta implicarea dorita
  • Documentarea cerintelor de comunicare si agreea canalului de comunicare potrivit
  • Elaborarea planului de comunicare in functie de preferintele stakeholderilor
  • Integrarea planului de comunicare si a strategiilor de actiuni in planul de proiect
  • Adaptarea stilului de management de proiect, a abilitatilor utilizate la specificitatea valorilor si principiilor agile

4. Gestionarea relatiei cu stakeholderii

  • Implementarea strategiilor planificate si aprobate in planul de proiect
  • Transmiterea informatiilor catre stakeholderi conform planului de comunicare
  • Comunicarea eficienta
    • Modele de comunicare
    • Abilitati de comunicare
    • Exprimari care incurajeaza / blocheaza comunicarea
  • Aplicarea abilitatilor de lider / manager / facilitator
  • Arta de a motiva
    • Cele 5 stagii de dezvoltare a unei echipe
    • Teoriile motivationale si aplicabilitatea acestora. Mituri privind factorii motivationali
    • Factori care genereaza un conflict. Tehnici de rezolvare a conflictelor si aplicabilitatea lor in functie de context.
    • Tipurile de putere pe care le poate exercita un Project Manager. Inteligenta emotionala.

5. Evaluarea relatiei cu Stakeholderii

  • Monitorizarea rezultatului implementarii strategiilor stabilite
  • Ajustarea strategiilor in functie de rezultatul obtinut

La sfarsitul acestui training Stakeholders Management, participantii vor fi capabili sa faca cu succes:

  • Identificarea persoanelor / grupurilor care pot impacta sau pot fi afectate de proiect / schimbare
  • Prioritizarea stakeholderilor folosind tehnici de mapare a acestora; intelegerea caracterisiticilor unui stakeholder
  • Analiza stakeholderilor: atitudine, influenta, interes, legitimitate, putere; stabilirea unei strategii adecvate
  • Implementarea unor strategii optime pentru a obtine sustinerea stakeholderilor, mentinerea lor ca promotori ai schimbarii sau minimizarea impactului negativ a celor care se opun schimbarii
  • Introducerea unei schimbari prin identificarea corecta a polilor de influenta
  • Utilizarea abilitarilor adecvate, a tehnicilor potrivite pentru negociere si rezolvarea conflictelor
  • Comunicarea continua si urmarirea continua a stakeholderilor pentru:
    • Intelegerea nevoilor si cerintelor lor
    • Abordarea pro-activa a problemelor semnalate
    • Gestionarea conflictului de interese
    • Implicarea in deciziile din proiect in functie de rolul si / sau nivelul de influenta
  • Monitorizarea rezultatului implementarii strategiilor stabilite si ajustarea acestora in consecinta
  • Adaptarea stilului de management de proiect, a abilitatilor utilizate la specificitatea valorilor si principiilor agile
  • Manageri de proiect
  • Membrii echipelor de proiect
  • Project Sponsors, Project Owners, Manageri Functionali

Pentru a beneficia din plin de acest training recomandam urmatoarele cunostinte preliminare:

  • familiaritate cu notiuni de management de proiect

* Preturile nu includ TVA.
* Pentru persoanele fizice NU se aplica TVA.

Programul cursului este zilnic  9:00 -17:00  (pentru cursurile cu instructor)

Standardele la care este aliniat acest curs

Acest curs este aliniat (respecta) cele  mai bune practici si tehnici  din urmatoarele standarde internationale:

Cursuri corelate

Acest curs are urmatoarele cursuri corelate:

Impresii de la training
Training Corporate

Aveti mai mult de 4 persoane pentru care vreti sa organizati un training?

Pentru o oferta personalizata de training corporate, contacti-ne!

 

Calendar cursuri programate

Consultati lista de cursuri programate pentru perioada urmatoare

Impresii de la training
Trilex - Acreditare internationala

Pentru a va asigura de  recunoasterea internationala a diplomelor pe care le obtineti, Trilex este :